تلويزيون شهري تكميل‌كننده‌ي ديگر رسانه‌ها

 

هنگامي كه شما فروش تلويزيون شهري را به وسيله اينترنت انجام مي‌دهيد مطمئنا نياز داريد تا به ديگران براي سر زدن به سايتتان به‌طور مداوم يادآوري كنيد. البته اين كار به وسيله تكنولوژيي‌هاي پيشرفته‌ي امروزي قابل انجام است. در مقايسه اگر بخواهيد افراد را به ديدن يك برنامه‌ي خاص در تلويزيون ترغيب كنيد ميزان يادآوري از ۱۰% تا ۳۰% كاهش ميابد. در نهايت بايد بدانيد كه هيچ رسانه‌اي از جمله خريد تلويزيون شهري بر ديگري برتري ندارد تنها چيزي كه آن‌ها را از يكديگر متمايز مي‌كند چگونگي استفاده و كاربرد آن‌ها است.
تلويزيون شهري را بيشتر به نام تلويزيون ال اي دي پانل كو مي‌شناسند به اين خاطر كه همه تصاويري كه روي اين تلويزيون بزرگ ديده مي‌شود، توسط ال اي دي هاي كوچكي با رنگ‌هاي مختلفي و در فواصل متفاوت در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند، نمايش داده مي‌شود.
تلويزيون شهري را بيشتر به نام تلويزيون ال اي دي مي‌شناسند به اين خاطر كه همه تصاويري كه روي اين تلويزيون بزرگ ديده مي‌شود، توسط ال اي ديهاي كوچكي با رنگ‌هاي مختلفي و در فواصل متفاوت در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند، نمايش داده مي‌شود. اجزاي هر تصوير كه روي تلويزيون نمايش داده مي‌شود از يك سري پيكسل تشكيل شده است. خريد تلويزيون‌ شهري دو نوع ساختار پيكسلي RGB و ۲RGB دارند. در نوع اول كه RGB نام دارد هر پيكسل از ۳ عدد ال اي دي با رنگ‌هاي قرمز، سبز و آبي ساخته مي‌شود اما در نوع دوم يا ۲RGB هر پيكسل از ۴ عدد ال اي دي تشكيل شده است. اين ۴ عدد، ۲ عدد ال اي دي قرمز رنگ و ۲ عدد ال اي دي سبز و آبي را شامل مي‌شود. قرار گرفتن اين ال اي ديها با رنگ‌هاي مختلف و تركيب نورهاي آن‌ها تصويري با رنگ‌هاي كامل را به‌وجود مي‌آورد.

چه نكاتي را بايد به‌هنگام اجاره يا خريد تلويزيون شهري در نظر گرفت؟

كيفيت تصاوير تشكيل شده
مطمئنا هر چه كيفيت تصاوير تشكيل شده بيشتر باشد، توجه مشتريان را بيشتر مي‌تواند به خود جلب كند. اما چه عامل يا عواملي در بالا بردن كيفيت تصاوير موثر است؟
«دات پيتچ» (Dot Pitch) عاملي مهم و تعيين‌كننده است. دات پيتچ را به‌عنوان عامل فاصله‌ي بين پيكسل‌ها معرفي مي‌كنند. اگر بخواهيم نگاهي دقيق‌تر داشته باشيم، دات پيتچ دقيقا فاصله‌ي مركز تا مركز دو پيكسل مجاور است كه بر حسب ميلي‌متر اندازه‌گيري مي‌شود. هر چه اين عدد كوچكتر باشد، كيفيت تصاوير نمايش داده شده بالاتر مي‌رود. به عنوان مثال، P8 به‌معناي فاصله‌ي ۸ ميلي‌متري بين دو پيكسل مجاور در تلويزيون شهري است.
نوع راه‌اندازي
راه‌اندازي و فروش تلويزيون‌ شهري به دو صورت «آنلاين» (Online) و «آفلاين» (Offline) نوع آنلاين ابعادي بزرگ دارد كه براي راه‌اندازي آن به يك كامپيوتر شخصي نياز خواهيد داشت. در حقيقت هرآنچه كه در كامپيوتر پردازش مي‌شود در مانيتور بزرگ اين تلويزيون نيز نمايش داده مي‌شود. نكته‌ي ديگر اينكه براي نمايش تصاوير بايد كامپيوتر به‌طور مداوم روشن بماند. اما نوع آفلاين از قبل توسط كامپيوتر برنامه‌ريزي مي‌شود و سپس تلويزيون شهري براي ادامه‌ي كار به آن نياز نخواهد داشت.
كاربرد
يكي ديگر از نكاتي كه بايد به‌هنگام خريد يا اجاره تلويزيون شهري دقت كرد، كاربرد آن است. همان‌طور كه اشاره شد، تلويزيون‌هاي شهري در معابر عمومي يا در فضاهاي بسته همانند ورزشگاه‌ها يا فروشگاه‌هاي سرپوشيده استفاده مي‌شوند. همين استفاده‌ي متفاوت، ويژگي‌هاي مختلف و در ادامه‌ي آن دو نام Indoor و Outdoor را براي اين تلويزيون‌ها به‌وجود آورده است.
همان‌طور كه از نام Outdoor مشخص است، از اين نوع تلويزيون شهري بيشتر در فضاهاي باز شهري مانند چهارراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها، فرودگاه‌ها و غيره استفاده مي‌شود. اين تلويزيون‌ها در برابر آب و ضربه مقاومت خوبي دارند و وجود آفتاب‌گير روي هر پيكسل موجب نمايش بهتر تصاوير مي‌شود. نوع Indoor بيشتر در فضاهاي بسته همانند تالار، استاديوم ورزشي، سالن‌هاي تئاتر و غيره به‌كار مي‌رود و برخلاف نوع Outdoor در برابر آب مقاومت نداشته و فاقد آفتاب‌گير هستند به اين خاطر كه عملا به آن نيازي نخواهند داشت.
زاويه‌ي ديد
از ديگر موارد مهم براي خريد تلويزيون شهري يا اجاره نمايشگر شهري زاويه‌ي ديد است. زاويه ديد صفحه‌ي اين تلويزيون بايد به گونه‌اي باشد كه اكثر افرادي كه با زواياي مختلف به آن نگاه مي‌كنند، مطالب و تصاوير روي آن را بتوانند به آساني ببينند. اين زاويه‌ي ديد در حقيقت زاويه‌ي هر ال اي دي است كه در حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه است كه در تلويزيون‌هاي مختلف اندازه‌اي متفاوت دارد. هرچه زاويه ديد ال اي دي بزرگتر باشد، تصوير آن در زواياي بيشتري ديده مي‌شود.
اندازه
يك تلويزيون شهري در ابعاد مختلف ساخته مي‌شود اما در اين ميان كداميك براي شما مناسب است؟ با توجه به يك قانون كلي هرچه صفحه مانيتور فروش تلويزيون شهري دورتر و سرعت عبور افراد از مقابل آن زيادتر باشد، اندازه‌ي آن نيز بايد بزرگتر باشد تا كلمات و تصاوير به آساني ديده شوند. در يك محاسبه‌ي نسبتا دقيق، اندازه‌ي مناسب تلويزيون شهري را از تقسيم ميانگين فاصله‌ي ديد بر ۱۰ بدست مي‌آورند. به‌عنوان مثال اگر فاصله‌ي ديد نزديكترين بيننده ۱۰ و دورترين بيننده ۲۰ باشد، ميانگين آن ۱۵ مي‌شود. تقسيم عدد ۱۵ بر ۱۰‌، ۱٫۵ است كه نشان مي‌دهد ۱٫۵ متر مربع از اين تلويزيون شهري براي اين فاصله‌ي ديد مناسب است.
شدت نور
يكي ديگر از عواملي كه موجي نمايش بهتر تصاوير در تلويزيون شهري مي‌شود، شدت نور است. شدت نور با توجه به ساختار پيكسلي در تلويزيون‌هاي مختلف تغيير مي‌كند. شدت نور در تلويزيون‌هاي نوع RGB بيشترين مقدار و در ۲RGB كمترين مقدار است. هرچه شدت نور بيشتر باشد تصوير روشن‌تر و واضح‌تر نمايش داده مي‌شود.
هرچند كه براي خريد يا اجاره تلويزيون شهري بايد موارد متعددي در نظر گرفته شود اما كاربرد جالب و مناسب آن، اين فرصت را براي صاحبان شركت‌ها به‌وجود مي‌آورد تا يكي از راه‌هاي تاثيرگذار براي فروش محصولاتشان را امتحان كنند. همه موارد ذكر شده مي‌تواند ملاك‌ها و معيارهاي مناسبي را براي خريد يا اجاره نمايشگر شهري با امكانات مناسب و متناسب با نياز افراد به‌وجود آورد.

گسترش تكنولوژي تلويزيون شهري 

تلويزيون شهري يكي از برترين و كاربردي ترين تكنولوژي هاي روز دنيا مي باشد كه محبوبيت آن روز به روز در حال افزايش است. اين سيستم تركيبي است از صفحه نمايش هاي مختلف كه همگي هم اندازه ي هم هستند. اين صفحه هاي نمايش مي توانند ال اي دي، ال سي دي و پلاسما باشند. هدف از اتصال و تركيب اين مانيتورها به يكديگر ايجاد يك صفحه نمايش در ابعاد خيلي بزرگ مي باشد تا بتوان تصاوير، فيلم، پروژه، تبليغات و هرگونه اطلاعات ديگر را در آن نمايش داد. در تلويزيون شهري مي توان يك تصوير و طرح را در كل صفحه هاي نمايش تقسيم كرد و نمايش داد و يا به هر يك از صفحه نمايش هاي مختلف به صورت مجزا تصاوير و طرح هاي گوناگون و خاصي را براي نمايش ارائه داد.
عناصر و ويژگي هاي مختلفي در كيفيت تلويزيون شهري تاثير گذار مي باشد كه يكي از مهم ترين آن ها فاصله ي اتصال بين صفحه نمايش ها مي باشد. هر چه عرض لبه ي اتصال بين تلويزيون ها به يكديگر كم تر باشد ( به ميلي متر) در نتيجه چشم انسان به سختي مي تواند جدايي بين مانيتورها را تشخيص دهد و حس يك صفحه نمايش با ابعاد قول پيكر براي مشاهده كننده ايجاد مي شود. البته بايد خاطر نشان شد كه هر چه اين فاصله كم تر باشد قيمت تلويزيون شهري نيز بيش تر خواهد شد.
يكي ديگر از عوامل تاثير گذار در كيفيت تلويزيون شهري مشخصات سخت افزار كامپيوتري است كه داده ها به وسيله آن به صفحه نمايش منتقل مي شود. كامپيوتري كه به تلويزيون شهري متصل مي شود بايد قدرت پردازش خيلي بالايي داشته باشد، به خصوص زماني كه تعداد مانيتورها زياد باشد. اساسا قدرت پردازش CPU، قدرت پردازش GPU، و RAM يا همان حافظه ي داخلي سه پارامتر اصلي و مهم در مشخصات كامپيوتر است كه بايد مد نظر قرار گيرد. به عنوان مثال اگر قصد نمايش داده و اطلاعات را در تلويزيون شهري داريد؛ به صورتي كه هر مانيتور محتواي مختلفي را ارائه دهد، نيازي به استفاده از كامپيوتري با قابليت پردازش گرافيك بالا، CPU قدرتمند و RAM بالا نيست و مي توانيد اين كار را توسط يك كامپيتر معمولي تر انجام دهيد. اما در صورتي كه قصد نمايش فيلمي را در يك تلويزيون شهري ۳X3 (مجموعا نه صفحه نمايش) داريد، توصيه مي شود كه از كامپيوتري با يك پردازنده ي پيشرفته و كارت گرافيك و RAM بالا استفاده كنيد.
نكته بعدي كه در كيفيت تلويزيون شهري تاثير گذار است، نحوه ي اتصال مانيتورها به كامپيوتر مي باشد. امروزه اكثر مانيتورها با كابل هايي همچون HDMI، Display Port و VGA به كامپيوتر متصل مي شوند اما در بعضي موارد پيش مي آيد كه نمي توان كامپيوتر را در نزديكي تلويزيون قرار داد و كابل هاي موجود كوتاه مي باشند در نتيجه بايد از اتصالات ديگري استفاده كرد كه هر يك در كيفيت تلويزيون تاثير گذار است. به عنوان مثال مي توان از كابل هاي طولاني تر استفاده نمود كه حداكثر طول آن ها ۳۰ متر است اما در اين فاصله يا بيش تر سيگنال ويدئويي كيفيت خود را از دست مي دهد.
همان گونه كه بيان كرديم تلويزيون شهري يكي از محبوب ترين تكنولوژي هاي ساخت بشر در چند سال اخير مي باشد كه در برگزاري خيليي از رويدادها به خصوص رويدادهاي تجاري مورد استفاده قرار مي گيرد. علت محبوبيت اين صفحه نمايش هاي غول پيكر نسبت به ساير تكنولوژي هاي موجود كيفيت عالي تصاوير و رزولوشن خوب آن ها است. عوامل متعددي در كيفيت تلويزيون هاي شهري تاثير گذار است كه با كنترل آن ها مي توان از افت كيفيت تصاوير جلوگيري كرد.

مزاياي تلويزيون شهري براي تبليغات

اخيرا خيلي از شركت‌ها به جاي استفاده از رسانه‌هايي از قبيل اينترنت و راديو به استفاده كردن از تليغات تلويزيوني روي آورده‌اند. از اين رو اجاره نمايشگر شهري براي انجام تبليغات امري عادي به‌حساب مي‌آيد. اما چرا بايد براي تبليغات از خريد تلويزيون شهري استفاده كنيم. وقتي كه شما مي‌خواهيد يك كار تبليغاتي با هدفي مشخص انجام دهيد خيلي مهم است كه فردي آگاه در اين زمينه باشيد. در ادامه در مورد ۵ دليل مهم در ارتباط با استفاده كردن از تلويزيون شهري به بحث مي‌نشينيم.

آيا اينترنت به جاي تلويزيون شهري جواب مي دهد؟

قبل از اينكه بحث اصلي را شروع كنيم، اجازه دهيد به يك تصور غلط و رايج اشاره كنيم؛ “اينترنت جايگزين تلويزيون شده است”. با وجود سرويس‌هايي از قبيل (Netflix)، (Hulu) و (Youtube) زوال و از بين روفتن تلويزيون به كي موضوع داغ تبديل شده است. مطالعات مربوط به چندين سازمان‌ بزرگ از قبيل (Nielson) و (Temkin Group) به نتيجه رسيده است كه استفاده كردن از اينترنت تماشاي تلويزيون را تكميل مي‌كند؛ درحقيقت تكميل كننده‌ي آن است. بيش از يك سوم تماشاگران تلويزيون به‌طور همزمان به اينترنت متصل هستند و از آن استفاده مي‌كنند. يك نمونه‌ي جديدي از اين بررسي به استفاده‌هاي چندگانه از وسايل ارتباط جمعي از قبيل تلويزيون، تلفن، تبلت و كامپيوتر مربوط مي‌شود. طبق بررسي‌هاي انجام شده، ۳۸% در صد از استفاده‌كنندگان موبايل به‌ هنگاميكه يك تبليغ تلويزيوني در مورد يك كالا را مي‌بينند به اينترنت متصل مي‌شوند تا اطلاعاتي در ارتباط با آن كالا كسب كنند. بنابراين استفاده كردن از هردو چه اينترنت و چه تلويزيون مي‌تواند مفيد باشد. به خصوص تلويزيون‌ شهري كه مي‌تواند اين كار را به آساني به وسيله صفحه‌ي مانيتور بزرگش انجام دهد.

وجود آمار مردمي قابل توجه براي تماشاي تلويزيون

تعداد بالاي تماشاگران تلويزيون موضوعي كاملا واضح است اما مهمترين عنصر تبليغات تلويزيوني تعداد زياد برنامه‌هاي تلويزيون است. در تلويزيون برنامه‌هاي متنوعي براي همه سلايق وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر بخواهيد مخاطبان شما افرادي باشند كه عاشق زبان انگليسي هستند، آن‌ها مطمئنا كساني هستند كه برنامه‌هاي آموزش زبان را تماشا مي‌كنند. يا اگر مي‌خواهيد زناني خانه‌دار را جذب كنيد مطمئنا آن‌ها كساني هستند كه به هنگام صبح به تماشاي برنامه‌هاي آشپزي مي‌پردازند. در يك تلويزيون شهري نيز مي‌توان تبليغاتي با رويكردي ذكر شده را قرار داد تا مخاطبان خاص خود را پيدا كرد.

اثر خيلي قوي و طولاني مدت تلويزيون شهري

هيچ وسيله‌اي ديگري همانند تلويزيون اثري تا اين اندازه طولاني‌مدت و قوي ندارد. اكثر مردم اطلاعاتي كافي در ارتباط با يك محصول را تنها به وسيله تلويزيون بدست مي‌آورند. تركيب عناصري همانند صدا و تصوير شرايطي را به‌وجود مي‌آورد كه فرد مي‌تواند يك شي را با همه خصوصياتش به راحتي درك و مشاهده كند.

اندازه، تكنولوژي و كيفيت تلويزيون شهري

تكنولوژي تلويزيون‌ها امروزه به‌سمتي مي‌رود كه به‌مرور بزرگتر، مقرون به‌صرفه‌تر و با كيفيت‌تر ‌شوند. اندازه‌ي تلويزيون‌ها به مرور بزرگتر مي‌شود. همينطور تكنولوژي ساخت تلويزيون‌ها به‌مرور به سمت قابليت‌هاي فراوان اتصال به شبكه و پخش با كيفيت بالا مي‌رود. از طرفي خيلي از افراد برخلاف گذشته به تلويزيون دسترسي دارند. همه اين قابليت‌ها شما را به‌سمتي مي‌برد تا يك حضور فعال، زيبا و موثر از خودتان در قالب محصولاتتان را به وجود آوريد و با مخاطبانتان ارتباط برقرار كنيد. اجاره كردن يك تلويزيون شهري با قيمت مناسب مي‌تواند شما را به خيليي از اهداف شخصيتان برساند.

مقرون به‌صرفه بودن تلويزيون شهري

هنگاميكه شما بازار سرمايه‌گذاي خود را مشخص كرديد و مخاطبان شما معلوم شد، تلويزيون به‌طور غير قابل باوري مقرون به‌صرفه است. اصطلاح «هزينه براي هر هزار نفر» (Cost-Per-Thousands)، اصطلاحي معروف است. به اين معني كه با كمترين هزينه مي‌توانيد هزار نفر از مخاطبانتان را به وسيله تلويزيون جذب كنيد. متوسط تماشاي تلويزيون در ايران در بين خانم‌هاي خانه‌دار و كودكان ۴ تا ۵ سال بين ۴ تا ۵ ساعت در طول روز است. بنابراين اين افراد نزديك به ۱ ساعت به تماشاي تبليغات تلويزيوني مي‌پردازند. همان‌طور كه مي‌بينيد هزينه‌ي زيادي براي ارتباط با مخاطبين به وسيله تلويزيون نياز نيست.

تلويزيون شهري تكميل‌كننده‌ي ديگر رسانه‌ها

هنگامي كه شما فروش تلويزيون شهري را به وسيله اينترنت انجام مي‌دهيد مطمئنا نياز داريد تا به ديگران براي سر زدن به سايتتان به‌طور مداوم يادآوري كنيد. البته اين كار به وسيله تكنولوژيي‌هاي پيشرفته‌ي امروزي قابل انجام است. در مقايسه اگر بخواهيد افراد را به ديدن يك برنامه‌ي خاص در تلويزيون ترغيب كنيد ميزان يادآوري از ۱۰% تا ۳۰% كاهش ميابد. در نهايت بايد بدانيد كه هيچ رسانه‌اي از جمله تلويزيون بر ديگري برتري ندارد تنها چيزي كه آن‌ها را از يكديگر متمايز مي‌كند چگونگي استفاده و كاربرد آن‌ها است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.